besluit

Marktpenetratiemonitor

Weten in welke markten u de meeste kansen creëert

Als u weet bij wat voor soort gebieden en in welke segmenten u goed vertegenwoordigd bent met uw klanten, weet u ook op welke klanten u zich het beste kunt richten om uw marktaandeel en doelgroepen uit te breiden. De Marktpenetratiemonitor geeft u die kennis en houdt u op de hoogte.

Met de Marktpenetratiemonitor krijgt u

Om uw klanten te lokaliseren koppelt Key Figures eerst uw klanten/prospectsbestand aan de meest actuele en uitgebreide consumentendatabase van Nederland. Uw klantenbestand vergelijken we vervolgens met alle huishoudens in Nederland op basis van een profielgroep en een beoogde doelgroep.

U deelt de profielgroep in zoals u dat wilt: naar regio, optin/out, of op basis van kenmerken van het huishouden. De Marktpenetratiemonitor zet uw relaties af tegen de door u gewenste groep. Zo bepalen we uw marktaandeel/penetratiegraad.

Wat kunt u bereiken?

  • Inzicht in de verhouding tussen doelgroep, profielgroep, Nederland en Klantenbestand
  • Indicaties voor werving en groei binnen specifieke groepen
  • De kans om uw sales- en marketinginspanningen op de juiste consumenten te richten
  • Welke doel- profielgroepen wel of niet in aanmerking komen voor benadering

Contact

  • Drachmeweg 141
  • 2153 PA Nieuw-Vennep
  • E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.