Marktpenetratiemonitor
Weten in welke markten u de meeste kansen creëert
Als u weet bij wat voor soort gebieden en in welke segmenten u goed vertegenwoordigd bent met uw klanten, weet u ook op welke klanten u zich het beste kunt richten om uw marktaandeel en doelgroepen uit te breiden. De Marktpenetratiemonitor geeft u die kennis en houdt u op de hoogte.
Met de Marktpenetratiemonitor krijgt u
Om uw klanten te lokaliseren koppelt Key Figures eerst uw klanten/prospectsbestand aan de meest actuele en uitgebreide consumentendatabase van Nederland. Uw klantenbestand vergelijken we vervolgens met alle huishoudens in Nederland op basis van een profielgroep en een beoogde doelgroep.
U deelt de profielgroep in zoals u dat wilt: naar regio, optin/out, of op basis van kenmerken van het huishouden. De Marktpenetratiemonitor zet uw relaties af tegen de door u gewenste groep. Zo bepalen we uw marktaandeel/penetratiegraad.
Wat kunt u bereiken?
- Inzicht in de verhouding tussen doelgroep, profielgroep, Nederland en Klantenbestand
- Indicaties voor werving en groei binnen specifieke groepen
- De kans om uw sales- en marketinginspanningen op de juiste consumenten te richten
- Welke doel- profielgroepen wel of niet in aanmerking komen voor benadering
{module ValAddThis}