Voorspel het gedrag van uw klanten
Met de inzet van voorspellingsmodellen kunt u pro actief en snel inspelen op veranderende klant- en marktomstandigheden. Hierdoor verhoogt u het rendement van uw marketingcampagnes en bent u minder afhankelijk van het toeval.
Met voorspellingsmodellen krijgt u
Door de resultaten van uw vorige campagnes en acties te analyseren krijgt u uitgebreid inzicht in welke eigenschappen kenmerkend zijn voor het responsgedrag van uw klanten en prospects. Tevens krijgt u inzicht in de kenmerken die de respons juist negatief beïnvloeden.
Wat kunt u bereiken?
De gedrag verklarende kenmerken in de voorspellingsmodellen bieden houvast bij de inrichting van nieuwe of vervolgcampagnes. U kunt namelijk heel specifiek klanten of prospects selecteren voor campagnes waardoor u gerichter en effectiever communiceert met uw huidige en potentiële klanten.
Terug naar Analyses
|
|
3 modellen om te voorspellen:
[widgetkit id=48] |
i. Voorspellingsmodellen (gedrag, voorspellend)
Met de inzet van voorspellingsmodellen kunt u pro actief en snel inspelen op veranderende klant- en marktomstandigheden. Hierdoor verhoogt u het rendement van uw marketingcampagnes en bent u minder afhankelijk van het toeval.
Door de resultaten van uw vorige campagnes en acties te analyseren krijgt u uitgebreid inzicht in welke eigenschappen kenmerkend zijn voor het responsgedrag van uw klanten en prospects. Tevens krijgt u inzicht in de kenmerken die de respons juist negatief beïnvloeden.
De gedrag verklarende kenmerken in de voorspellingsmodellen bieden houvast bij de inrichting van nieuwe of vervolgcampagnes. U kunt namelijk heel specifiek klanten of prospects selecteren voor campagnes waardoor u gerichter en effectiever communiceert met uw huidige en potentiële klanten.