De klant
Een Internetbank biedt via diverse directe kanalen financiële diensten aan. De marketing intelligence afdeling ondersteunt het Management Team met inzichten, campagnes en voert de totale campagneregie.
|
|
De opdracht
De opdracht aan Key Figures was om alle Direct Marketing activiteiten te coördineren, inzichtelijk te maken en meetbaar te houden. Hierdoor ontstaat stuurinformatie die een effectieve doelgroep en kanaalbepaling mogelijk maakt. Daarnaast werd er ook verzocht om de dagelijkse leiding over de Marketing Intelligence afdeling te verzorgen.
|
De oplossing
- Direct Marketing campagnehistorie combineren met de aanvraaghistorie;
- Aanvullen van de database met relevante kenmerken op klantniveau, als klantrelatie, kanaalgebruik, leadhistorie, acceptatiehistorie en externe data herkomst;
- Presentatie van de inzichten op diverse niveau's en weergave van de ontwikkelingen in de tijd;
- Uitrol van dagelijkse rapportage met Key Performance Indicators (KPI) over het gehele leadproces voor monitoring en regie;
- Uitkomsten van dagelijkse rapportage toepassen ter verbetering van het operationele proces en de marketinginspanning;
- Organisatie overtuigen van informatiewaarde en borging van de rapportage voor de toekomst.
|
|
Het resultaat
- Structurele, dagelijkse en geautomatiseerde marketingdatabase voor rapportages, analyses en modelontwikkeling;
- Realisatie van een dagelijkse Commerciële Regiefunctie voor deze Internetbank;
- 35% besparing op de oplage voor externe huurbestanden, met behoud van respons evenals de kosten voor het 'lead t/m defectie' proces gingen met 5% omlaag;
- Copieerbare aanpak voor andere produkten en diensten van de Internetbank.
|