cases

Effectieve werving nieuwe klanten

10% extra nieuwe klanten door voorspellende analyses

De klant

Onze opdrachtgever biedt haar producten via postorder aan in een groot aantal landen. De marketing afdeling van de Nederlandse vestiging ondersteunt de lokale marketing en sales met inzichten, campagneselecties en voorspelmodellen.

 

De opdracht

De opdracht aan Key Figures was om een bestaand Direct Marketing wervingsmodel te optimaliseren zodat deze een hogere effectiviteit van de wervingsacties realiseert door een betere doelgroep bepaling.

De oplossing

  • Bewerken en analyseklaar maken campagnebestand van de opdrachtgever;
  • Toevoegen van specifieke markt- en prospectkenmerken die Key Figures door de jaren opbouwde;
  • Ontwikkelen van een nieuw maatwerk wervingsmodel met klantspecifieke voorspelkenmerken;
  • Scores van dit maatwerk wervingsmodel uitrollen over het wervingsbestand;
  • De best scorende prospects selecteren en aanbieden voor de wervingsactie.
 

Het resultaat

  • 10% extra respons bij 40% van de populatie met de hoogste scoringskans ten opzichte van een bestaand wervingsmodel;
  • Forse verlaging van de wervingskosten door gerichte benadering van prospects;
  • Aantoonbare toegevoegde waarde door de gerichte inzet van specifieke externe marketing informatie.
  • Wervingsmethode toepasbaar op verschillende distributiekanalen en binnen andere landen.

De gebruikte oplossingen van Key Figures:

 

Contact

  • Drachmeweg 141
  • 2153 PA Nieuw-Vennep
  • E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.