cases

Ontwikkel- en Behoudcampagnes

40% besparing op de campagneoplage door voorspellende analyses

De klant

Een opdrachtgever biedt (kabel en digitale) televisie, internet en telefoniediensten aan in 10 landen in Europa. De marketing afdeling binnen de corporate divisie ondersteunt de landen bij hun lokale marketing en sales.

 

De opdracht

De opdracht aan Key Figures was om de Direct Marketing activiteiten meetbaar te maken en effectiever in te zetten door een betere doelgroep bepaling

De oplossing

  • Opzetten van maandelijkse marketingdatabases voor productafname en –gebruik;
  • Uitbreiden van de database met relevante kenmerken, als postcode-kenmerken, kanaalgebruik, betaalgedrag, mailhistorie;
  • Bewerken van de gegevens, percentages, vertalen op regionaal-niveau, ontwikkelingen in de tijd;
  • Ontwikkelen van campagne modellen;
  • Scores van de modellen toekomst vast maken.
 

Het resultaat

  • Structurele en geautomatiseerde database voor analyses en modelontwikkeling;
  • Realisatie van continue modelbouw, validatie en scoring;
  • 40% besparing op de campagneoplage, met behoud van respons;
  • Aanpak direct toepasbaar voor de andere landen.

De gebruikte oplossingen van Key Figures:

 

Contact

  • Drachmeweg 141
  • 2153 PA Nieuw-Vennep
  • E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.