cases

Verhoging leads-to-sales

Ruim 1,5 keer verhoging leads-to-sales conversie met voorspellende analyse

De klant

Een online bedrijf biedt diensten aan om consumenten te laten besparen op de uitgaven aan Energie, Internet en Financiën. De Marketing afdeling beheert en regisseert het proces van 'Lead via Sale naar Klantbehoud'.

 

De opdracht

De opdracht aan Key Figures was om de activiteithistorie van prospects op de verschillende sites commercieel toepasbaar te maken zodat toekomstige campagnes effectiever ingezet kunnen worden.

De oplossing

  • Online leadhistorie relateren aan daadwerkelijke resultaten;
  • Verrijken van de leaddatabase met relevante kenmerken op klantniveau zoals bijvoorbeeld type klantrelatie, klantherkomst, leadhistorie en externe databronnen;
  • Bewerken van de relevante gegevens en opbouw van online voorspelmodel;
  • Uitol van het voorspelmodel voor de bruto doelgroepselectie;
  • Selecteren van de daadwerkelijke te benaderen (netto) doelgroep.
 

Het resultaat

  • Structurele en geautomatiseerde marketingdatabase voor rapportages, analyses en modelontwikkeling;
  • Door de inzet van onder andere externe databronnen levert Key Figures een maatwerk oplossing met een continue meetbare toegevoegde waarde 'lead-to-sales' proces;
  • 35% besparing op de oplage voor marketingacties zonder verlies van respons;
  • Aanpak die specifiek inzetbaar is voor andere producten en diensten van dit online bedrijf.

De gebruikte oplossingen van Key Figures:

 

Contact

  • Drachmeweg 141
  • 2153 PA Nieuw-Vennep
  • E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.