cases

Oplagebesparing/Marketingacties

Voorspellende analyses resulteren in 35% besparing op campagneoplage

De klant

Opdrachtgever verkoopt mondiaal elektronica via retail en aanvullende diensten via internet. De Marketing Intelligence afdeling ondersteunt Directie en Marketing & Sales met inzichten en campagnes.

 

De opdracht

De opdracht aan Key Figures was om de Marketing & Sales activiteiten meetbaar te maken en effectiever in te zetten voor een betere doelgroep bepaling.

De oplossing

  • Relatie leggen tussen Direct Marketing campagne historie en de resultaten;
  • Toevoegen relevante kenmerken op klantniveau zoals bijvoorbeeld: klanttype, kanaalgebruik, betaalgedrag, mailhistorie;
  • Bewerken van de gegevens voor de 1e waardevolle inzichten op diverse proces momenten;
  • Presentatie van de klantontwikkelingen in de tijd;
  • Ontwikkelen van stabiel en toekomstvast Non Response model.
 

Het resultaat

  • Structureel toepasbare en uniforme aanpak (programmatuur) voor analyses en modelontwikkeling;
  • Continue modelbouw, validatie en scoring;
  • Een standaard 35% besparing op de campagneoplage, met behoud van respons;
  • Direct toepasbare oplossing, concreet en meetbaar resultaat en beschikbaar voor 'multi channel'.

De gebruikte oplossingen van Key Figures:

 

Contact

  • Drachmeweg 141
  • 2153 PA Nieuw-Vennep
  • E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.